Homoseksuell oral sex gamle menn

homoseksuell oral sex gamle menn

På den tiden var omtrent en fjerdedel av den norske befolkningen slaver. Det var særlig denne gruppen som risikerte å bli voldtatt av sine herrer, forteller historiker Bjørn Bandlien. Et av de mest kjente beskyldningene var likevel mot en mektig konge.

Harald Hardråde ble i et dikt beskylt for å ha hatt sex med en annen mann, som den passive part i et homoseksuelt forhold. Det er ingen tegn til noe spesielt kjærlighetsforhold mellom to menn eller to kvinner.

De fleste hadde koner ved siden av seksuelle forhold og barn var veldig viktig, men man kan jo tenke seg at noen av de ugifte mennene i vikingtiden egentlig fra homofile, sier Bandlien. Historien blir med tiden mer komplisert. Homofile forsvinner fra offentligheten og kildematerialet gir ikke den samme oversikten over seksuelle praksiser slik som tidligere.

Hatlen forteller at den vestlige seksualiteten endret seg drastisk i denne perioden, men at det handler om en større kulturell forandring som i stor grad kan kobles til kristendommens utvikling.

Sodomi, kjent som analsex, oral sex og sex med dyr, hadde også dødsstraff, forteller Hatlen. Professor i teologi Halvor Moxnes mener det er populært å si at det ble galt å være homofil da bibelen kom, mens sannheten er noe annerledes. Det gamle testamentet avviste det.

Det var disse tankene ble overtatt av de første kristne i Det nye testamentet. Synet på kjærlighet og seksualitet mellom samme kjønn endret seg med andre ord ikke med bibelens inntog.

Jødisk kultur forkastet det allerede- en holdning som vokste videre inn i kristendommen. I Det gamle testamentet var barn avgjørende innenfor et tradisjonelt samfunn.

Sex med mål om nytelse, lyst og begjær fremfor forplantning ble sett på som negativt. Også synet på mannsrollen kan knyttes til dette- å ha sex med en annen mann kunne bli sett som umandig, sier Moxnes.

Enkelte kilder påstår at homofili i Renessansen, gikk fra å være lovlig over store deler i Europa, til å bli en handling som kunne få døden til følge. Middelalderhistoriker Richard Holt mener det er en overdrivelse. Vi vet veldig lite om homoseksualitet både i middelalderen og renessansen, selv om vi har noen skikkelser som for eksempel Michelangelo — han var veldig seksuelt aktiv, og det har vi kilder på.

Richard peker på en taushetskultur gjennom hele middelalderen. Hans inntrykk er at folk ikke ønsket å vite så mye om andres seksualitet. Det finnes noen kriminalsaker som handler om homoseksualitet, men det er alt for lite til å tegne et bilde av homofile på den tiden.

Homofili ble i Europa forbundet med dødsstraff helt frem til , men homoseksualitet fortsatte å være en straffbar handling. På samme tid blomstret psykiatrien med de såkalte «sjelelegene» journ.

Forfatter og aktivist Kim Friele beskriver psykiatrien som en del av det hun forklarer som den homofiendtlige treenighet. Først er det kirken som oversetter bibelen helt feil. Eldgamle historier om plyndring og voldtekt ble tolket som homofili, og dermed en dødssynd. Deretter var det psykiatrien som forklarte homofili som en sykdom og til slutt kom lovgiverne som straffet homofili helt frem til Det var ikke før tallet at begrepet homoseksualitet kom til Norge -Da knyttet til enkelte handlinger og ikke til personens legning.

Først på tallet ble homofili sett på som personer og ikke enkelthandlinger. Norge var på den tiden preget av bygdesamfunn og hadde ikke utbredte homofile subkulturer som det fantes i andre deler av Europa. Likevel forekom erotiske homofile og lesbiske forhold mer eller mindre i skjul. Tone Hellesund har forsket på de norske peppermøene. Det viste seg etter hvert at mange av disse ugifte middelklassekvinnene var lesbiske. Hellesund mener seksuelle handlinger mellom samme kjønn alltid har vært problematisk.

Norge har alltid vært lite urbant og på bygdene på starten av tallet ble begrepet tvetulling og tvetulle brukt på maskuline kvinner og feminine menn. I de større byene i Europa derimot dannet det seg større homoseksuelle sub-kulturer, sier Hellesund.

For over år siden var homoseksualitet så å si akseptert. Når endret dette synet seg? Sex med en mann var noe av det vakreste man kunne ha Keiseren Heliogobal ønsket å bli kvinne Foto: Wikipedia Commons Ikke tabu Fra tiden der grekere og romere spankulerte blant joniske søyler i sine draperte kleder, kommer de første skriftlige beretningene om homoseksualitet.

Keiseren Heliogabal ønsket til og med å skifte kjønn Visste du at Sokrates, Platon, Aristoteles og Aleksander mest sannsynlig hadde seksuelle forhold til hverandre? Wikipedia Commons Sex med yngre student Men det var en vesentlig forskjell på homosex i den greske og den romerske antikken. I prostitusjonsforskningen er det annerledes, her er det kvinneblikket som styrer feltet og kunnskapen, guttene er marginale og gjør det av «pure pleasure» mens jentene er ofre for makt og undertrykking.

Men selv om man antar at det er kjønnsforskjeller i både årsaken til og utøvelsen av salg av sex, drøfter de fleste studiene sine mannlige informanter med den øvrige prostitusjonsforskningen som bakteppe: Hvilke strategier benyttes for å skille mellom privat og kommersiell sex? En mann kan ha sex med menn, men definerer seg ikke som homofil fordi han ikke er passiv. Han blir ikke penetrert. Det betyr nødvendigvis ikke at de ikke liker å ha sex med menn, men at de ikke er homofile.

For eksempel er unge menn fra Midtøsten veldig populære blant kunder. Det er både på grunn av utseende — at de er vakre menn, men det er også fordi mange har erfaring med sex med menn uten at de definerer seg som homofile.

Mange kunder liker tanken på at de erobrer en heterofil mann. Det ligner på menns historier om lesbiske damer, at de er i stand til å omvende dem. Kundene er også forskjellig. For mange kunder er sexen underordnet, de kjøper sex for å få noe de ikke får andre steder, som kroppslig nærhet og intimitet. En kunde kan betale for en hel natt bare for å ha noen å ligge inntil. Jeg skjønner det, jeg liker også å ha noen å våkne opp med, og siden jeg foretrekker gutter som ikke definerer seg som homofile, kjenner jeg ofte på rollen som kunder har.

Jeg må tilby noe ekstra for å holde på dem. Jeg har aldri, aldri hatt problemer med kunder, de eneste gangene har vært om man ikke klarer å levere — å få stå, det kan kunder oppleve som frustrerende. Men det eneste som skjer da, er at jeg må levere tilbake pengene. Da får jeg bare oppmøtepris. X forteller at det er noen som selger sex til både menn og kvinner, men han gjør det ikke.

Hun var gift med en norsk rik mann og ensom. Men det er ikke mange kvinner som tar kontakt heller, jeg tror kanskje kvinner ikke liker tanken på at man også knuller menn? Jeg vet ikke, men jeg har fått inntrykk av at kvinner heller vil gi dyre gaver enn å betale cash. En kamerat av meg som er frisør dater mange kvinner som kjøper han veldig dyre gaver. Han brukte mye dop, så kanskje han ikke klarte det selv? Jeg ville ikke, men jeg ringte opp et par venner av meg som sa ja til det.

Det var mange tusen på et par timer. Publisert i Albertine, desember De er omtalt både i Det gamle og Det nye testamente, antikkens Hellas og Roma hadde mannlige bordeller, og de har fulgt oss gjennom historien som trekkdrenger, gigoloer, gategutter, eskorter og massører. Menn som selger sex og skeivt sexarbeid Pion Migrasjon Juss. Torggaten 10, Oslo.

...

RUSSISK SEX SØKER HOMOSEKSUELL ELSKERINNE

Homoseksuell oral sex gamle menn

De usynliggjøres fordi de har en annen seksualitet. Her spiller maktbalansen en avgjørende rolle- så lenge man er den aktive part, både når det gjelder menn og kvinner, er det akseptert. For heterofile kvinner er det slett ikke så uvanlig at de prøver ut sex med andre kvinner, viser ny norsk studie. I dag er han gift og har to barn. Hun var gift med en norsk rik mann og ensom. Hentet fra « https: I senere tid har uttrykkene menn som har sex med menn MSM og kvinner som har sex med kvinner KSK som samlebetegnelser om alle som har seksuelle relasjoner med det samme kjønn, homoseksuell oral sex gamle menn, uavhengig av om de selvidentifiserer seg som homofile eller bifile.

Hatlen mener det er mye knyttet til fremveksten av kristendommen og kirken. I det hele tatt er det en utvikling fra tallet at romernes mangel på medfølelse for minoriteter gradvis forsvant og at minoriteter, religiøse som seksuelle, synes å være under stadig sterkere press. Også fra Norden kan vi spore seksuelt begjær, menn imellom, langt tilbake i tid. Homosynet i vikingtiden likner synet fra den romerske antikken.

Her spiller maktbalansen en avgjørende rolle- så lenge man er den aktive part, både når det gjelder menn og kvinner, er det akseptert. På den tiden var omtrent en fjerdedel av den norske befolkningen slaver. Det var særlig denne gruppen som risikerte å bli voldtatt av sine herrer, forteller historiker Bjørn Bandlien. Et av de mest kjente beskyldningene var likevel mot en mektig konge. Harald Hardråde ble i et dikt beskylt for å ha hatt sex med en annen mann, som den passive part i et homoseksuelt forhold.

Det er ingen tegn til noe spesielt kjærlighetsforhold mellom to menn eller to kvinner. De fleste hadde koner ved siden av seksuelle forhold og barn var veldig viktig, men man kan jo tenke seg at noen av de ugifte mennene i vikingtiden egentlig fra homofile, sier Bandlien. Historien blir med tiden mer komplisert. Homofile forsvinner fra offentligheten og kildematerialet gir ikke den samme oversikten over seksuelle praksiser slik som tidligere.

Hatlen forteller at den vestlige seksualiteten endret seg drastisk i denne perioden, men at det handler om en større kulturell forandring som i stor grad kan kobles til kristendommens utvikling. Sodomi, kjent som analsex, oral sex og sex med dyr, hadde også dødsstraff, forteller Hatlen.

Professor i teologi Halvor Moxnes mener det er populært å si at det ble galt å være homofil da bibelen kom, mens sannheten er noe annerledes. Det gamle testamentet avviste det. Det var disse tankene ble overtatt av de første kristne i Det nye testamentet. Synet på kjærlighet og seksualitet mellom samme kjønn endret seg med andre ord ikke med bibelens inntog.

Jødisk kultur forkastet det allerede- en holdning som vokste videre inn i kristendommen. I Det gamle testamentet var barn avgjørende innenfor et tradisjonelt samfunn. Sex med mål om nytelse, lyst og begjær fremfor forplantning ble sett på som negativt. Også synet på mannsrollen kan knyttes til dette- å ha sex med en annen mann kunne bli sett som umandig, sier Moxnes. Enkelte kilder påstår at homofili i Renessansen, gikk fra å være lovlig over store deler i Europa, til å bli en handling som kunne få døden til følge.

Middelalderhistoriker Richard Holt mener det er en overdrivelse. Vi vet veldig lite om homoseksualitet både i middelalderen og renessansen, selv om vi har noen skikkelser som for eksempel Michelangelo — han var veldig seksuelt aktiv, og det har vi kilder på. Richard peker på en taushetskultur gjennom hele middelalderen. Hans inntrykk er at folk ikke ønsket å vite så mye om andres seksualitet.

Det finnes noen kriminalsaker som handler om homoseksualitet, men det er alt for lite til å tegne et bilde av homofile på den tiden. Homofili ble i Europa forbundet med dødsstraff helt frem til , men homoseksualitet fortsatte å være en straffbar handling. På samme tid blomstret psykiatrien med de såkalte «sjelelegene» journ. Forfatter og aktivist Kim Friele beskriver psykiatrien som en del av det hun forklarer som den homofiendtlige treenighet.

Først er det kirken som oversetter bibelen helt feil. Eldgamle historier om plyndring og voldtekt ble tolket som homofili, og dermed en dødssynd. Deretter var det psykiatrien som forklarte homofili som en sykdom og til slutt kom lovgiverne som straffet homofili helt frem til Det var ikke før tallet at begrepet homoseksualitet kom til Norge -Da knyttet til enkelte handlinger og ikke til personens legning.

Først på tallet ble homofili sett på som personer og ikke enkelthandlinger. Norge var på den tiden preget av bygdesamfunn og hadde ikke utbredte homofile subkulturer som det fantes i andre deler av Europa. Likevel forekom erotiske homofile og lesbiske forhold mer eller mindre i skjul. Tone Hellesund har forsket på de norske peppermøene.

Det viste seg etter hvert at mange av disse ugifte middelklassekvinnene var lesbiske. Hellesund mener seksuelle handlinger mellom samme kjønn alltid har vært problematisk. Norge har alltid vært lite urbant og på bygdene på starten av tallet ble begrepet tvetulling og tvetulle brukt på maskuline kvinner og feminine menn.

I de større byene i Europa derimot dannet det seg større homoseksuelle sub-kulturer, sier Hellesund. For over år siden var homoseksualitet så å si akseptert. X mens han fyller plastkoppen med vann. De som oppsøker utearenaer vil ha noe billigere, og mens våre kunder er godt voksne menn, er for eksempel kunder som oppsøker mannlige transpersoner, langt yngre, ofte ungdom. Jeg kjenner en transe, og hun har så mange unge gutter som tar kontakt og ønsker å kjøpe sex. Det har overrasket meg at kundegruppene kan være så forskjellig.

Det betyr at det er mange ulike kundegrupper og at de som kjøper én type sexarbeid ikke nødvendigvis er de samme som kjøper en annen type sexarbeid. Penger Albertine har fått den glede å snakke med en ung mann i åra som vi velger å kalle Mr.

X, han har jobbet til og fra som sexarbeider siden han var 18 år. Motivet var, forteller han, penger. Det er ikke vanskelig å tro ham, for på andre siden av bordet sitter en velkledd, trendy og riktig sjarmerende ung mann.

Jeg ville ha dyre merkevarer, og det fikk jeg ikke penger til hjemme, sier han mens han plasser Iphonen og Louis Vuitton-vesken foran seg på bordet.

Det var en sommer da jeg var 18 år og alene hjemme fordi mine foreldre var på ferie. Jeg traff en gutt på et chat-forum som opprinnelig var fra Tyrkia, han var noe eldre enn meg og hadde erfaringer med salg av sex til eldre menn.

Vi kontaktet menn på chat-forumer og prøvde oss på saunaer — det gikk ikke særlig bra, men det var mange som tok kontakt med oss på chat-forumer. Første kunden ville har oralsex og se på at vi hadde sex — vi var kjærester eller kanskje rettere sagt elskere.

Kunden ga oss kroner, men før vi hadde kommet i gang, dro han. Kanskje fikk han panikk eller fikk for tidlig utløsning, jeg tror kanskje helst det siste, sier Mr. Men det er forskjellige motiver, min kamerat solgte sex fordi han trengte penger, han kom fra en fattig familie og hadde opplevd å bli mobbet og ekskludert av de andre på skolen blant annet på grunn av klærne han måtte gå med.

I dag er han gift og har to barn. Jeg brukte pengene på dyre ting, restauranter, og spanderte kino og andre festligheter på mine venner, de hadde jo ikke så mye penger, og jeg liker å spandere. Men heldigvis sparte jeg også en del slik at jeg fikk penger til leilighet og møbler. Jeg har vært sånn smart gutt, skjønner du. Mange har erfaring med sexsalg underveis i asyl- eller migrasjonsprosessen, de hadde måttet livnære seg med sexsalg underveis til Norge og fortsatte med det når de fikk avslag på søknaden og måtte flytte ut av mottakene.

Alternativet var for de fleste svart og veldig dårlig betalt arbeid andre steder. Men det er også slik at når man først har gjort det, er det lett å gjøre det igjen, det kan være både kåtskap og at man trenger penger som er drivkraften for å fortsette. Mangfoldig marked   I forskning på subkulturer har det som oftest vært maskuline interesser som rår, og jenter har som oftest hatt rollen som vedheng til unge menn på drift.

I prostitusjonsforskningen er det annerledes, her er det kvinneblikket som styrer feltet og kunnskapen, guttene er marginale og gjør det av «pure pleasure» mens jentene er ofre for makt og undertrykking. Men selv om man antar at det er kjønnsforskjeller i både årsaken til og utøvelsen av salg av sex, drøfter de fleste studiene sine mannlige informanter med den øvrige prostitusjonsforskningen som bakteppe: Hvilke strategier benyttes for å skille mellom privat og kommersiell sex?

En mann kan ha sex med menn, men definerer seg ikke som homofil fordi han ikke er passiv.

Homoseksuell oral sex gamle menn